VERITAS - br. 12/2001.

>[SADRŽAJ]<

MLADI


KAKO SVIJET UČINITI BOLJIM?

BOŽIĆNA KAMPANJA DOBRA


U nastojanjima oko popravljanja svijeta, uvijek trebamo najprije polaziti sami od sebe i na taj način raditi na širenju "virusa" dobrote, ljubavi i solidarnosti.


MladiNi mjesec prosinac ne donosi nam ništa novo na globalnome planu. Cijeli svijet priprema se za "odlučni rat protiv terorizma" - s jedne strane, a sve je veće osiromašivanje najsiromašnijih, glad, prognaništvo, bespomoćnost - s druge strane. S jedne strane borba bez biranja sredstava, a s druge pozivi na mir, pomirenje, molitvu i solidarnost koji uspijevaju pronaći plodno tlo, ali najmanje u srcima onih kojima su najviše upućeni. S jedne strane eksperimentiranje s ljudskim životom i "igranje Stvoritelja" koje ide do krajnosti - čak do pokušaja kloniranja čovjeka, a s druge strane upozorenja Svete Stolice na moralnu težinu takvog eksperimentiranja, i "u ime zdravlja i blagostanja" postupnog obezvrjeđivanja i diskriminacija ljudskih bića na temelju mjerenja vremena razvoja; zametak po toj "logici" vrijedi manje od fetusa, fetus manje od djeteta, dijete manje od odrasloga!

S jedne strane opet - utrka za profitom, zaradom pod svaku cijenu, novčano vrednovanje ama baš svega, a ponajviše vlastitog truda i rada bilo koje vrste, a s druge strane dragovoljno i besplatno darivanje vlastitog vremena, vlastitih snaga, znanja i truda - volontirajući. Ova je godina bila upravo posvećena volonterima. Tim je povodom nedavno u Rimu održan i međunarodni skup o katoličkom dobrovoljnom radu, a sudionicima i svima koji se dobrovoljnim radom bave u društvu koje podliježe utjecaju materijalizma i hedonizma, Papa je poručio: volontersko je djelovanje obećavajući znak nade, jer rasvjetljuje vrednotu solidarnosti! To je, prema Papinim riječima, nezamjenjiv doprinos dubokim očekivanjima ljudske osobe i rješavanju teških i žurnih problema čovječanstva. Papa ponovno poziva i na solidarnost i na zajedništvo, jer zajednički je lakše suzbijati i svladavati teške oblike nepravde i bijede, koje vrijeđaju ljudsko dostojanstvo. Zajednički je lakše ponuditi odlučni doprinos za rast građanskog društva, čije ustanove često nisu u stanju dati prikladnu pomoć ljudima u nevolji. Zajednički se može ostvariti ljepši i ugodniji svijet!

   

Sve prethodno navedeno događaji su koji su nas dopratili do ovogodišnjeg razdoblja iščekivanja Djetetova rođenja, do vremena Došašća. Vremena u kojemu i "nevjernici" vjeruju - ako ništa drugo onda u ljudsku dobrotu, mir i sreću u zajedništvu obitelji i bližnjih. Da budemo malo cinični, ako i ne vjeruju - uvjere ih i podsjete brojne reklamne komercijalne poruke kojima nas obasipaju već od kraja studenoga, veselo uređeni izlozi sa šarenim lampicama, borićima, pa čak i onaj Djed Mraz na reklami za Coca Colu, okružen rumenom i razdraganom dječicom, isijava nekom toplinom - koja nas podsjeća na toplinu božićnih blagdana. Zašto se ljepši i bolji svijet, ljubav, dobrota, radost i solidarnost svima čine mogućima samo u ovo doba godine, a kasnije kao da sve zaborave? Ostaje vječito pitanje.

   

Ne vjerujem da postoji itko ravnodušan prema Božiću. Svi ostali blagdani nekako su zasjenjeni u "vanjskome svijetu" i prolaze manje zapaženo… Ali Božić je nešto posebno. Božićnom osjećaju, ili kako ga neki nazivaju "ugođaju", ne može se nitko tako lako oduprijeti. Što učiniti da on potraje? Da ljudi ostanu srca otvorenih za dobro i u predstojećim danima, mjesecima, godinama...?

Zasipati ih i dalje komercijalnim porukama, ali ovaj puta onima koje su usmjerene na širenje dobra, a ne reklamiranje nekog proizvoda? Zašto ne?

Čemu nam služe mediji ako ih ne znamo upotrijebiti za takve pokušaje? Jedan od primjera "kampanje dobra" primjer je koji u Došašću provodi Katolička Crkva u Mađarskoj. Cilj je te medijske kampanje upozoriti na potrebu milosrđa i solidarnosti u društvu. Tako su izrađeni veliki plakati koji prikazuju djevojčicu koja lomi kruh, a iza nje je Rembrandtov "Milosrdni Samarijanac". Taj će se motiv pojavljivati na plakatima u crkvama, u katoličkim novinama, razglednicama, te na privatnim i državnim televizijskim programima. I prethodna medijska kampanja o tisuću godina kršćanstva među Mađarima je imala veliki odjek. U svakom slučaju, i na primjeru susjedne nam Mađarske, dokazano je da su mediji danas jedno od najmoćnijih sredstava evangelizacije - naravno, ako njima pravilno rukujemo.

   

Svakako, u nastojanjima oko popravljanja svijeta, uvijek trebamo najprije polaziti sami od sebe i na taj način raditi na širenju "virusa" dobrote, ljubavi i solidarnosti. Ali ako već suprotne poruke - poruke zla, mržnje i nasilja, te materijalističke sebičnosti i egoizma - preplavljuju naše male i velike ekrane, novine, eter…, zašto to isto ne bismo učinili i s evanđeoskom porukom i s "kampanjom dobra"? Vjerujem da bismo našli kupce. Pa, dragi mladi, sadašnji i budući manageri, trgovci, novinari, grafičari, dizajneri… dajmo se svi na posao… Ima li već koja ideja?

NEVENKA GAŠPAROVIĆ

>[SADRŽAJ]<