VERITAS - br. 4/2001.

>[SADRŽAJ]<

KORIZMA

VJERA NE DAJE MJESTA BEZNAĐU

ISUS - USKRSNUĆE I ŽIVOT

Uskrsli Krist (S. Kregar)Isusovo uskrsnuće je odlučujući spasenjski čin u povijesti. Ono što Pismo najavljuje doživljava svoje ispunjenje. Isusova smrt na križu koja je u očima tadašnjih ljudi predstavljala sramotu i poniženje, za mnoge i kraj života - u biti je izvor života. Objavljuje nam to sam Bog, gospodar života i smrti, Kristovim uskrsnućem. Uskrsnuće je cilj zbog kojeg smo stvoreni, naša budućnost.

* * *

Kristovim uskrsnućem označen je početak novog eona u povijesti. Počinje kraljevstvo koje neće imati svršetka, kao što je Mariji navijestio anđeo Gabrijel - "vladat će kućom Jakovljevom dovijeka". Isus je po uskrsnuću i uzvišenju potpuno ušao u Božju dimenziju. On je s nama svake sekunde našega života "dolazeći, iz Božje dimenzije i na Božji način". Isusovo uskrsnuće je temelj naše nade i vjere, korijen našeg uskrsnuća. Početak našeg uskrsnuća događa se čim priznajemo da je Isus Sin Božji. Jer tko prizna da je Isus Sin Božji, "Bog ostaje u njemu i on u Bogu", kako kaže sv. Ivan u svojoj prvoj Poslanici.

Kada Bog ostaje u nama i mi u Bogu, tada sve u našem životu ima drugi smisao. Bog u nama ne može nas dovesti u situaciju koja nema smisla i iz koje ne postoji izlaz. Jer Bog je taj koji daje smisao i na nama je samo da mu dopustimo da nam ga otkrije. Bog je naš najbolji prijatelj koji nas najviše ljubi. I ako se toga svakog dana samo jednom sjetimo, shvatit ćemo kako svaki "nesmisao" u našem životu ima dubok smisao. Tako će iz našeg života nestati bojazni odnosno strahovi, uključujući i strah od smrti. Ali ona smrt koja je opasnija, a veliki broj ljudi je se uopće ne boji, ne razmišlja o njoj, ne zna da se nalazi u njoj, jest duhovna smrt. Ona može čovjeka odijeliti od Boga za svu vječnost. I to je onda pakao. Ali Isus može uskrisiti duhovne mrtvace iz njihove duhovne smrti. To potvrđuju tolika obraćenja u povijesti i danas. Jer On sam je Uskrsnuće i Život. Život koji nam Isus daruje jest upravo vječni život koji počinje već ovdje i sada ako vjerujemo Sinu Božjemu. Doživjeti Božju blizinu i njegovu ljubav možemo već sada. Za onoga koji vjeruje u Isusa, za njega je fizička smrt samo vrata kroz koja se ulazi u vječno zajedništvo s Bogom. Tako onaj tko vjeruje u Isusa "sigurno neće nikada umrijeti, a ako i umre živjet će." To nam je objavila sama Ljubav što je tijelom postala i prebivala među nama.

* * *

Uskrsli Krist identičan je Isusu iz Nazareta u čijem se ovozemaljskom životu božanstvo moglo zamijetiti tek kroz znakove. Svoje uskrsnuće Isus najavljuje tri puta, onda kada najavljuje i svoju muku. Lazarovim uskrsnućem i Preobraženjem Isus naviješta svoje uskrsnuće ali i objavljuje svoje božanstvo. One koji traže znak da je on Mesija podsjeća na znak Jonin. Nakon što je Jona bio tri dana u utrobi kita "Jahve zapovjedi ribi i ona izbljuva Jonu na obalu". Treći dan nakon Isusove smrti njegovo tijelo više ne leži u grobu, već se Isus pokazuje apostolima kao uskrsli. Broj tri označava puninu, određeno vrijeme nakon kojeg će doći do Božjeg zahvata.

Isusov život poslije uskrsnuća nova je stvarnost postojanja njegove ljudske naravi koja je neodjeljiva od druge božanske Osobe, tj. od Sina. Tako je Isusovo uskrslo tijelo suobličeno Duhu i podložno Duhu, tj. tijelo preobraženo u slavi Božjoj. Za preobraženo tijelo više ne postoji udaljenost. Gospodin se pokazao različitim ljudima na različitim mjestima u isti dan. Upravo kako je rekao da će njegov dolazak biti "sličan munji što sijevne na istoku i rasvijetli sve do zapada". Podložni su mu prostor, vrijeme, materija. Isus se ukazuje apostolima. U drugom obličju se ukazuje dvojici učenika na putu u Emaus, opet drugačije se ukazuje jednog dana sv. Pavlu na putu u Damask. Marija Magdalena ne prepoznaje odmah uskrslog Isusa nego tek kad joj se On otkrije, kad je zove po imenu. Dvojica koji su išli u Emaus prepoznaše ga tek u lomljenju kruha, a nakon što su ga prepoznali shvaćaju da je "gorjelo srce u njima dok im je tumačio Pisma". Uskrslog Krista, bez obzira što je kraj nas, ne možemo "vidjeti" ako nam se sam ne želi otkriti. Ali svatko tko ga želi naći, može ga naći u Riječi i u Euharistiji. U Riječi i u Euharistiji moći će ga se susretati sve do svršetka svijeta.

* * *

Vjera u Isusovo uskrsnuće uključuje vjeru u naše uskrsnuće tj. vjeru u vječni život stoga i u našu besmrtnost. U takvoj vjeri nema mjesta za beznađe. U njoj čovjek otkriva božanski smisao ljudskog postojanja koji Isus objavljuje svojim uskrsnućem.

HENRIETA ZAJEC


>[SADRŽAJ]<