VERITAS - br. 3/2005 |
>[SADRŽAJ]< |
|
TIPIČNA (NE)SRETNA AMERIČKA PRIČA Aviator Američka biografska drama "The Aviator" (170 min.); Uloge: Leonardo DiCaprio, Cate Blanchett, Kate Beckinsale, John C. Reilly, Alec Baldwin, Alan Alda, Gwen Stefani, Jude Law; Režija: Martin Scorsese; Scenarij: John Logan; Produkcija: Cris Brigham, Sandy Climan, Colin Cotter, Leonardo DiCaprio, Michael Mann; Distributer: Miramax, 2004. Biti najbolji golfer na svijetu, najbolji redatelj na svijetu i najbolji svjetski pilot! Samo, samo to! Dok su drugi sanjali svoju budućnost, on je svoje snove gradio i jedan po jedan ostvarivao. Novac, talent, dobra prilika i eto uspjeha. Howard Hughes je svoju budućnost u glavi posložio još dok je bio dječak, tako da je jedva dočekao da preuzme očevu naftnu kompaniju i da se vine u visine. U sljedećim desetljećima marljivo je radio na raznim životnim ulogama - ekscentrik, filmski magnat, pionir, izumitelj, ženskar - samo su neke od tih uloga, odigranih u velikom stilu. Bilo da je riječ o zrakoplovima, o filmovima ili o još jednoj novoj ljepotici, slavni se bilijunaš svemu posvećivao s velikim žarom.
Film otvara scena koja najavljuje Hughesovu sudbinu, psihičke probleme koji će s vremenom uzimati sve više maha, smanjujući mu produktivnost te želju da bude među ljudima. Mali Howard stoji u kadi dok ga majka temeljito pere, objašnjavajući mu da epidemija kolere hara po okolnim gradovima, a da bi ga prljavština i bacili mogli ubiti. Oni koji su na početku kritizirali izbor Leonarda DiCapria kao glavnog glumca, prigovarajući da bi Johnny Depp puno bolje utjelovio svu Hughesovu patologiju i mračnjaštvo, svoje su riječi povukli nakon što su odgledali film. DiCaprio je, prema svemu sudeći, bar solidan, dok potrebnu atmosferu dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća osiguravaju Cate Blanchett, Kate Beckinsale i Gwen Stefani. Na kraju krajeva, film je biografski u više razina, jer se dotiče i života famoznih osoba tog vremena - Katharine Hepburn, Ave Gardner te Jean Harlow.
Gotovo cijeli film snimljen je kamerom u pokretu, a fotografija je vrlo specifična zbog toga jer je Scorsese pokušavao svaku godinu dizajnirati tako da izgleda poput filmova u boji koji su snimani u tom razdoblju. To je postigao digitalnom postprodukcijom, imitirajući Cinecolor i Tehnicolor. Najodgovornija osoba za vizualni identitet i gamuroznost "Aviatora" ipak je dizajnerica Sandy Powell, koja je samo na kostime potrošila 2 milijuna dolara, nabavljajući najekskluzivnije tkanine koje je još dodatno ručno bojala. Cjelokupni budžet filma kreće se oko 100 milijuna dolara. Film, zbog seksualno eksplicitnih sadržaja i zbog vulgarnih izričaja, nije primjeren mlađim osobama. Kada se pogleda u cjelini sa stručnog stajališta film zaslužuje gotovo izvrsnu ocjenu, ali svojom porukom i sadržajem dosta zaostaje za umjetničkom kvalitetom. |
>[SADRŽAJ]<