Home - www.veritas.hr - Veritas Bazilika sv. Antuna - Padova

 

 
Film
 
Otac Pio

Piše: Marijana Jakovljević
 
"Padre Pio", prvi i drugi dio; biografska drama; redatelj Carlo Carlei; scenaristi: Massimo de Rita i Mario Falcone; glume: Sergio Castellitto, Jürgen Prochnow, Raffaele Castria, Lorenza Indovina, Pierfrancesco Favino, Flavio Insinna; Italija, 2000.; 206 minuta; produkcija Mediatrade i Kirchmedia; distribucija Orlando Film Classic.

Zasigurno najpopularniji svetac 20. sto-ljeća je o. Pio iz Pietrelcine, Talijan, fra-njevac kapucin, mistik, dobročinitelj, pat-nik i supatnik, čitač srca i savjesti, ispo-vjednik... Obdaren brojnim Božjim nadna-ravnim darovima, posebice stigmama na rukama, privlačio je mnoge ljude, ali je zbog toga imao i mnoge probleme u Crkvi. Jedno vrijeme zabranili su mu čak služenje misa i ispovijedanje. Njemu je od malena bilo dano vidjeti i razgovarati s Isusom i Marijom, ali je imao i viđenja i sukobe sa Zlime. Bio je od rijetkih koji su ukazivali na prisutnost đavla i njegov negativan učinak i na dobre i učene ljude.

O Francescu Forgioneu (1887.-1968.), kako se zvao krsnim imenom, snimljen je uistinu odličan film, kakvih je nažalost malo kada su posrijedi duhovne teme. Redatelj Carlo Carlei dobio je za njega nagradu 2001. godine, a snimljen je kao dvodijelni televizijski film u dobroj produkciji na temelju knjige Renza Allegrija "Padre Pio, un santo tra noi", na talijanskom jeziku s talijanskim glumcima, osim lika Vizitatora. Nažalost, opet propustom našega distributera, koji je film izdao na dva DVD-a, imamo samo sinkronizaciju na engleskom jeziku i hrvatski titlovani prijevod te niz pogrešaka u prijevodu i neusklađenosti s omotnicom. Neobično je da moramo slušati oca Pija na engleskom, kada je već film snimljen na njegovu izvornom talijanskom jeziku.

Fotografija Gina Sgreva je također izvrsna; odlična igra svjetla i sjene, čestoga krupnog plana likova i širokoga pri snimanju krajolika. Glazba Paola Buonvina je snažna i izražajna i skladno upotpunjuje dinamičnost i dramatiku radnje. Scenografija Guiseppea Pirrotta i kostimografija Liliane Sotira vjerno oslikavaju ono vrijeme. Glumac Sergio Castellitto doista je sjajno utjelovio lik oca Pija postigavši i zavidnu fizičku sličnost, ali i geste, blagost, poniznost i smisao za humor, ponajprije na vlastiti račun, popularna ali i osporavana sveca.

Upravo je jedna od najvećih vrijednosti i karakteristika filma realistični prikaz događaja iz svečeva života, ali i njega kao stvarne osobe s dobrim i lošim stranama, problemima, patnjama, bez ikakvoga pretjerivanja ili uveličavanja onoga zbog čega su ljudi k njemu hrlili. Posebno je naglašena njegova supatnja s mukom Isusovom, njegovim ranama, kušnje i borbe sa Zlime, te suosjećanje i pomoć siromašnima i bolesnima. Među laicima koji su mu davali potporu izdvojeni su Emanuele (Favino) i Cleonice (Indovina), a među fratrima otac Agostino (Castria) i otac Paolino (Insinna).

Lik Vizitatora (Prochnow) simbolizira cijelu crkvenu hijerarhiju, koja je sumnjala u vjerodostojnost stigmi oca Pija i dala mu zabrane. Prikazan je i vrlo neugodan susret s liječnikom i svećenikom ocem Agostinom Gemellijem. Vizitator stiže dan uoči smrti oca Pija, koji mu u prvom dijelu filma ispriča svoj život od djetinjstva, a u drugom se ispovijeda i otkriva mnoge nepoznanice... Njemu je kao mladi svećenik došao Karol Wojtyla za koga je otac Pio znao da će biti dobar papa. Ivan Pavao II. ga je beatificirao i kanonizirao, a Benedikt XVI. je u lipnju ove godine posjetio njegov grob u San Giovanni Rotondu, gdje dolaze mnogi hodočasnici. Spomendan mu je 23. rujna.

 


© 1999-2020 :: Veritas - Glasnik sv. Antuna Padovanskoga, Sveti Duh 33, HR-10000 Zagreb,
tel. (01) 37-77-125; (01) 37-77-127; faks (01) 37-77-252; e-mail: veritas@veritas.hr

U suradnji s