Home - www.veritas.hr - Veritas Bazilika sv. Antuna - Padova

Naš osvrt

"Stalna na tom svijetu samo mijena jest"

Piše: Josip Blažević

Ritam starosti

"Stalna na tom svijetu samo mijena jest", riječi su hrvatskog pjesnika Petra Preradovića. Minulog ljeta njezin vihor poharao je i mjesto glavnog urednika Veritasa. Jest ga zamijenio, ali nije promijenio uređivačku politiku Veritasa. Jer je bio vjeran u malome (usp. Mt 25, 21), fra Ivanu Bradariću sada je povjeren veliki "Samostan na stijeni", svetište sv. Nikole Tavilića u Šibeniku, o čemu je on sam izvijestio u prošlom uvodniku Veritasa. Ovom prilikom, kao njegov nasljednik, od srca mu zahvaljujem na uloženom trudu u razvoj Veritasa i njegovu sve veću čitanost, na svim izdanjima izazovnih naslova kojima je obogatio hrvatske vjernike, na stotinjak raznih hodočašća koja je vodio unatrag osam godina, mjuziklima kršćanskog usmjerenja čijom vrsnoćom je udovoljio očekivanjima i najprobirljivijih duhovnih gurmana i, nadasve, na pobožnosti sv. Antunu, sv. Maksimilijanu Kolbeu i Bezgrešnoj, koju je svojim aktivnostima rasprostranio diljem Hrvatske. Najmanje što je od njega očekivati jest da će i svetište sv. Nikole Tavilića u Šibeniku njegovom prisutnošću obilato dobiti.

Kao novi urednik Veritasa, najprije se koristim prilikom srdačno pozdraviti vjerne čitatelje našeg lista, Glasnika sv. Antuna Padovanskog, u čijoj sam uređivačkoj politici i ranije sudjelovao. Hvala svima koji su pridonijeli njegovu širenju, promicanjem apostolata dobre knjige s Veritasovih polica, prikupljajući nove pretplatnike, i uredno podmirujući vlastita dugovanja prema Veritasu tako da je on, unatoč recesiji, sve ove godine redovito izlazio.

Kao novi urednik pozivam sve vas, drage čitatelje, na učestaliju korespondenciju s uredništvom, bilo s kritikama ili pohvalama, bilo prijedlozima ili željama. U ovome vremenu pomračenja istine Veritas želi unositi svjetlo i sigurnost; pouzdanu, probranu i zdravu crkvenu hranu na putu duhovnog rasta svih njegovih čitatelja. Ne pokreću nas senzacionalnost ni dobit. Isključivo slava Božja i spas duša. Veritas kuca na srca svojih čitatelja svakog mjeseca s novom pošiljkom istine i namjerom da oblikuje i osnaži čitatelja u razlikovanju dobra od zla, istine od laži, svjetla od tame. Veritas je puno više od samog časopisa koji čitatelj drži u ruci. Veritas je razgranata izdavačka djelatnost koja je kroz preko pedeset godina svog postojanja iznjedrila silni broj vrijednih naslova kojima su se hranila mnoštva vjernika. Veritas je pobožnost sv. Antunu, kruh sv. Antuna za siromašne, besplatni gostinjac za osamnaest studenata slabijeg imovinskog stanja, pučka kuhinja koja dnevnim toplim obrocima život beskućnika čini podnošljivijim, ali i apostolat Bezgrešnoj po uzoru na sv. Maksimilijana Kolbea. Povezuje članove Vojske Bezgrešne, ali i hodočasnike koji su u Veritasovoj organizaciji obišli brojna svetišta i pronašli okrepu svojoj duši. Veritas ima i svoj web portal www.veritas.hr, preko kojega ostvaruje komunikaciju s čitateljima. Režimi i diktature ovoga svijeta prolaze, pa i urednici se smjenjuju, ali Veritas i dalje pronosi slavu sv. Antuna. A i pronosit će. I to bez obzira na cijenu i bitke koje će još voditi.

Ovaj broj Veritasa na osobit način obilježen je "ritmom starosti", čiju čar i blagodati želimo otkriti, i našim čitateljima predstaviti. Jer u vremenu golemog razvoja kozmetičke industrije, "kult mladosti" (miss/ter ljepote) kojega ona promiče, zreloj dobi nameće kompleks manje vrijednosti. O starosti se sve sramežljivije govori i piše. Stihovi, poput "Bolje biti pijan nego star", izokreću sustav vrijednosti, osobito biblijskih vrijednosti, koje doba "sijedih kosa" hvale kao razdoblje mudrosti. Pijanstvo je porok koji nije primjereno uspoređivati sa časnom starošću.

U organizaciji Papinskog vijeća za obitelj papa Franjo će se u nedjelju 28. rujna 2014. godine susresti sa starijim osobama, bakama i djedovima, na Trgu sv. Petra u Rimu pod motom: "Blagoslov dugog života". Papa je želio reflektore medija usmjeriti prema zreloj dobi, pozornost svratiti na krhkost ljudskog tijela, ukazati na prolaznost života, i otvoriti prozore nadnaravi. U starozavjetnom starcu Šimunu i starici Ani Crkva je, od svojih početaka, raspoznavala pravi blagoslov u osobama "sijedih vlasi", koje su svoj život predale Bogu a danas, papa Franjo, uz bok Svjetskog dana mladih, želi svratiti pozornost na duhovnu pustolovinu koju mogu priuštiti posljednje godine utakmice života u kojoj je i on sam jedan od igrača. I dok smo u iščekivanju Papine poruke prigodom spomenutog Dana, za ovaj broj Veritasa pokucali smo na vrata soba fratara sijedih vlasi i starijih osoba smještenih u domovima umirovljenika, i za naše čitatelje, iz debelih knjiga njihova života izabrali pokoju misao, uspomenu, mudrost, uvjereni da nas imaju čime obogatiti. Drugačije život izgleda iz perspektive starosti nego mladosti. Da li bi, i što, stariji ljudi mijenjali kada bi još jedanput živjeli, doznat ćete u ovom broju Veritasa, i vlastita iskustva moći obogatiti u svjetlu njihovih. Njihove misli uvjerljivo će nas podsjetiti na već spomenute Preradovićeve riječi da "stalna na tom svijetu sam mijena jest". I na to je dobro misliti i prije nego starost pokuca na vrata: "I sjećaj se svoga Stvoritelja u danima svoje mladosti prije nego dođu zli dani i prispiju godine kad ćeš reći: 'Ne mile mi se.'" (Prop 12,1). Želimo vam blagdansko obilje za dušu uz nove i stalne priloge koje donosi ovaj broj Veritasa.

© 1999-2020 :: Veritas - Glasnik sv. Antuna Padovanskoga, Sveti Duh 33, HR-10000 Zagreb,
tel. (01) 37-77-125; (01) 37-77-127; faks (01) 37-77-252; e-mail: veritas@veritas.hr

U suradnji s