7. Uskrsna nedjelja

NAPLATIT ĆU SVAKOME PREMA DJELU NJEGOVU!
JA SAM ALFA I OMEGA, PRVI I POSLJEDNJI, POČETAK I SVRŠETAK!

Trpimir Benković


Nedjeljna čitanja

  • Dj 7, 55-60
  • Ps 97 (96)
  • Otk 22, 12-14. 16-17, 20
  • Iv 17, 20-26

Gdje je Bog? Da li je prekjučer nepovratno nestao? Možemo li sada živjeti bez savjesti i barometra vrijednosti koji nam je ugradio? Možda smo konačno slobodni i nitko nas više neće provjeravati i gnjaviti.

Liturgijska čitanja ove nedjelje daju odgovore i pozivaju na razmišljanje.

Svijet u kojem živimo je civilizacija uživanja i ugode, u kojem je sve u jelu, piću i uživanju. To je ideologija ovozemnosti u kojoj sve ovdje završava. Takvo ponašanje gasi svaku težnju prema duhovnom, prema onozemnom, za višim, za Bogom. U tome sudjeluju sve vrste medija i „pomažu“ da takve informacije što prije stižu do nas umotane u blještavilo poluistina i laži. Mislim da Bog nije nestao, poglavito za one koji se s Njim svaki dan susreću, a i za one koji Ga traže. Ako budu ustrajni naći će Ga. Uzašašćem je završila ovozemna Isusova uloga, a dolazak Duha Svetoga tek slijedi. Konačno jedinstvo ostvariti će se na svršetku svijeta, kada će biti dovršena povijest spasenja, nastati novo nebo i nova zemlja, kada će biti ostvareno “savršeno jedinstvo”, kao što je jedinstvo Oca i Sina.

Proces protiv Stjepana ponavlja Isusovo suđenje i muku i ostvarenje jedinstva Krista i mučenika. Stjepan je, kao i Isus, izbačen “iz grada” i pogubljen. Isus je upravljao svoje molitve za progonitelje Ocu, a Stjepan Isusu Kristu, Gospodinu. Smisao progonstva i mučeništva je u tome što mučenici nasljeđuju Isusovu muku, umiru za Krista i kao Krist. Krist u njima ponovno trpi i proslavlja se.

Potpuno jedinstvo ostvariti će se u vječnosti, a o tome govori zadnja stranica Otkrivenja i Biblije. Gospodin je nagrada vjernih :”Naplatit ću svakome prema djelu njegovu”. Tu vlast ima jer je Bog. Izriče presudu koja podsjeća na prispodobu o posljednjem sudu: “Blago onima koji peru haljine svoje (podsjeća na bijelu haljinu s našeg krštenja) imat će pravo na stablo života i na vrata će smjeti u grad.” “Stablo života”, koje je oduzeto Adamu i Evi, sada je nebeskom Jeruzalemu dano svima koji su u “opranim haljinama”.

Isus moli ne samo za apostole nego i “za one koji će na njihovu riječ vjerovati u njega.” Moli za jedinstvo u Crkvi i svijetu. Jedini izvor i temelj jedinstva ljudskog roda je jedinstvo Oca i Sina. Vjernik u potpunosti živi svoju vjeru samo onda kada ostvaruje osobno jedinstvo s Bogom, a to jedinstvo prenosi u osobnom susretu sa svima oko sebe, sa svojim bližnjim. To je svjedočanstvo svijetu: “Ti si me poslao i ljubio njih kao što si mene ljubio.” Jedinstvo je drugo ime za ljubav, ljubav Oca koji ljubi Sina, ali i ljude.

Pokušali su nam nedavno neki drugi objasniti što je jedinstvo, pa dodali još i bratstvo. Međutim objašnjavanje je počelo zločinima, progonima i ubojstvima za vrijeme svjetskog rata, a nastavilo se i u vrijeme poraća, pa sve do 90-tih, a nažalost ovih dana svjedočimo da još uvijek nije prestalo. Kao što je loše i u krvi počelo, tako je i završilo, a slobodu smo skupo platili i ništa nismo naučili. Još uvijek su glasniji ljubitelji izmišljenog bratstva i jedinstva. Ne priznaju počinjene zločine i greške, a što je najgore, prozivaju svoj narod za zločine koje nije učinio, a samo zato da opravdaju i zamagle svoju zločinačku prošlost. Zato smo još više pozvani svjedočiti jedinstvo i ljubav prema Bogu i bližnjemu. To je velika odgovornost na koju, čini se, uopće ne pomišljamo. Ali kada budemo prigovarali drugima, a budemo, zapitajmo se, nije li njihovo ponašanje posljedica lošeg svjedočenja ili ne svjedočenja nas samih. Naplatit će se svakome prema djelu njegovu. Memento!