Svetkovina Presvetog Trojstva
Trpimir Benković
GOSPODIN JE BOG GORE NA NEBU I OVDJE NA ZEMLJI – DRUGOGA NEMA!
KRSTITE SVE NARODE U IME OCA I SINA I DUHA SVETOGA!
Nedjeljna čitanja
- Pnz 4, 32-34. 39-40
- Ps 33 (32)
- Rim 8, 14-17
- Mt 28, 16-20
Bog postoji, ali za nas, samo onda ako smo Ga sreli. Do tog susreta pojedinci i Narodi žive u ropstvu neznanja, sebičnosti, oholosti. Susret nije nemoguć, težak ili neizvediv, nego baš naprotiv, vrlo lagan, jednostavan, izvediv. Jer naš Bog nije nestvarno izmišljeno, mitsko biće, nego je objavljeni, istiniti Bog, koji je uzeo ljudsko obličje i živio i radio s nama. Darovao nam je pisanu Objavu, postao je jedan od nas i omogućio nam biti braća i djeca Božja. Neizmjernu ljubav prema nama pokazao je svojom mukom i smrću, da bi mi, zajedno s Njim vječno živjeli. Otkrivamo Ga u prirodi i ljudima oko nas.
Istinu Trojstva pokušavali su doumiti i produbiti najveći umovi. Ostavili su duboka teološka djela i razmišljanja, ali sve je to nedostatno. Presveto Trojstvo ostaje misterij. Misterij dolazi od riječi myein, što znači zatvoriti usta, šutjeti. To ne znači šutjeti i ne razumjeti, ali pretpostavlja tišinu u kojoj je moguće u miru razmišljati.
Otajstvo Boga, je misterij skriven “od mudrih i umnih”, što znači da ga ne otkrivamo svojom mudrošću i umnošću, nego skromnošću i poniznošću, otvoreni Bogu. Služba riječi otkriva nam stvarnoga Boga. Nije to Bog religijskih teoretičara i filozofa, rezultat bezlične i uhodane vjere, nego je to Bog obitelji i naroda, prisutan uz tebe i mene, živi s nama, naš je suputnik i supatnik.
Biblija ne objavljuje Boga teoretski i nestvarno, nego opisuje povijest Božjeg djelovanja. Mojsije to objašnjava narodu. Čudesima, jakom rukom, znakovima i konačno čudesnim oslobađanjem iz egipatskog ropstva Bog je prisutan u povijesti svoga naroda. Zato treba poštivati Njegove zakone, biti svjestan da je jedini Bog, da dobro bude tebi i tvojoj djeci poslije tebe, da dugo poživiš na zemlji koju ti Gospodin, Bog tvoj daje zauvijek!
Svi koje vodi Duh Božji sinovi su Božji. Postajemo ravnopravni članovi božanske obitelji, subaštinici Božji, imamo pristup očinskoj kući. Nema odnosa sluge i gospodara, nego možemo s pouzdanjem i sigurnošću reći:“ Abba! Oče!” Zajedničko trpljenje prerasta i u zajedničku proslavu.
Punina objave ostvaruje se darovanjem Sina i dolaskom Duha Svetoga. Krštenjem u ime Oca i Sina i Duha Svetoga ušli smo u osobno zajedništvo s osobama Presvetog Trojstva. Isusovim odlaskom, Uzašašćem, nismo ostali sami. Ostvaruje se obećanje: “Ja sam s vama u sve dane do svršetka svijeta”, jer se Njegova prisutnost nastavlja kroz djelovanje Duha Svetoga, Crkve i kroz naš život u sakramentima. Naš Bog vlada nebom i zemljom, na nebu je, ali i na zemlji. Isto tako i čovjek nije samo vezan uz zemlju, nego je po Trojedinom Bogu predodređen za život vječni, za život nebeski. Zloća i oholost pomažu da se i duh Zloga pojavi u našem životu. U ime slobode i demokracije ozakonjuju ga i nameću nam nakaradna stajališta, neprirodne konvencije i zakone. Zli neće odustati i još će se mnogi „programi i konvencije“ pokušati provesti. Ali Bog postoji, nasuprot praktičnom, teoretskom i agresivnom bezboštvu, koje se nameće kroz sve vrste medija, napadima na Crkvu, na sve udruge s vjerskim i nacionalnim predznakom. Zato je čuvanje i prenošenje temeljnih vjerskih istina vjernicima, a poglavito mladima, trajni zadatak obitelji i Crkve. Nije sve moguće dokraja razumjeti i logično objasniti. Zato Otajstvo Presvetog Trojstva u vjeri prihvaćamo, u ljubavi ga ostvarujemo, a u svakodnevnom životu i nadi ga iščekujemo.